It's Hard to Find, Oh Well Whatever, Nevermind

Mina tankar går till min granne.
En av de smartaste människor jag känner. Önskar att jag hade hjärna nog att hålla all information som jag stöter på vardagligen, men på något sätt hittar den vägen ut från min hjärna och jag står där igen med armarna hängandes längs sidorna och undrar över nån sak som jag vet jag har hört ca fyra gånger innan. Attans. Men Sandra kan. Därför är hon den ultimata TP-partnern. Men hon och min farfar skulle nog kunna hålla en relativt jämn kamp i TP... jag skulle inte kunna välja mellan dom, men jag skulle absolut vara med i något av de lagen med tanke på min oförmåga att komma ihåg namn på personer, städer, länder, lag osv. Man får göra så gott man kan på de områden som man iaf har en liten aning om... typ.. musik och lite naturvetenskap.

Emil är också en person som är väldigt allmänbildad.. Jag vet att hans morfar har tvingat honom att lära in sig de viktiga årtalen när det gäller Gustav Vasa, men allt annat som han minns är också anmärkningsvärt. Lat under gymnasiet var han, ja visst, höll mest på med vänskapliga klappar på både tjejer (stackars mig) och killar (stackars rossa) Men han kan han! Mycket! Han är den pojk jag kännt längst. Vi var tillsammans i 2 år på mellanstadiet. Jag hade alltid tyckt han var hur söt som helst, och utanför hans mormor och morfars hus blev vi tillsammans. Precis innan Bert började på TV. Sen till högstadiet tappade vi kontakt men fann varandra snabbt igen på gymnasiet. Och nu släpper jag inte taget.

Och Anton... "en oerhört sympatisk person" har min grannes mor Gunna sagt. Han har bra hand med barn anton... lika barn leka bäst. Min lillebror (och tjafsa inte emot anton!). I mitt rum hade jag en garderob där jag stoppa undan allt godis eftersom jag själv inte äter och varje gång anton kom hem till mig gick han raka vägen in dit och, ibland bara tog godis, ibland frågade han om han fick, och ibland gömde han godiset någonstans i huset och smugglade med det hem.. eller iaf försökte tills jag kom på honom. Men på min 18årsdag hade han iaf gömt en cd-skiva där han hade bränt  låtar som vi har tillsammans. En låt lyssnade vi på under resan hem från Trysil. På skivan hade han skrivit: "To black sis, from white bro".



I dive in t the deep end
You've become my best friend
Everything about you is how I wanna be
Your freedom comes naturally

Kommentarer
Postat av: luxan

anton är en charmör utan dess like :D

2009-07-20 @ 17:25:57
URL: http://sandvikensaints.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för de vänliga orden. Roligt att höra att man är smart =) Tyvärr är det ingen som vill spela tp eller likande mot mig längre...

2009-07-22 @ 23:52:00
URL: http://sandraselldin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0