Geggveck - Det Nya Ordet ?

Igår var jag över till Emil där jag fick höra ordet "geggveck". Jag antar att ni kan lista ut vad det ordet står för... men hur låter det egentligen? geggveck...? Han hade ett annat ord också: skäggtacos. Emil, Emil... han är lustig han. 

Jag har  tänkt på det här med träning.. Varför motsätter sig vissa det så starkt? För att det är för jobbigt? För att det har blivit för utseendes fixerat? Jag blir nästan irriterad på människor som irriterar sig över folk som har snygga kroppar, eller muskulösa kroppar. Många säger att de är missnöjd med sin kropp, men ändå gör de inget åt det. Visst, det är svårt, men det är inte omöjligt. De som säger att de är helt och hållet nöjd med sitt utseende är det kanon. Men. De ska inte gå och klaga på "den där kylskåpslyftarn" eller någon anna som tränar. Persolingen ser jag hellre någon som tränar och är mån om sitt utseende än en person som bara är nöjd oavsett vad. Att vilja se bra ut, kanske få mer definerade muskler, slankare figur, är inget fel. Det är ju bara eggande till att må bra och att leva hälsosammare. Det är väl bara om det blir extremt mycket träning eller om man aldrig kan känna sig nöjd, det är farligt. Men lite granna så där... det är fint tycker jag.



"De vanligaste reaktionerna är glädje och lycka och total absorption, man är omedveten om kropp, tid och rum. Man förlorar kontrollen, blir överraskan, tagen, drabbad, överväldigad" 
                                                                                                            -"När musiken träffar hjärtat", Forskning & Framsteg, 5/09

Hur sant är inte det? Tänk så mycket musiken påverkar oss. Våra känsligaste och starkaste minnen kan oftast förknippas med en låt eller om du lyssnar till en låt så förknippar du vissa minnen med den låten. Tonerna frambringar sinnesstämningen du upplevde då. Jag har många låtar som ger mig extremt starka sinnesbilder, tänkar och känslor. Vissa så starka att jag inte klarar av att lyssna på dem. Det är få sådana låtar kvar, tiden läker alla sår, och nu kan jag nästan lyssna på allt. Oftast är det texterna som tilltalar mig, medans ackordsföljderna, själva musiken, tilltalar andra. Texterna för mig kan betyda något oerhört mycket och även om själva melodin inte är bra, kan den bli bra i.o.m. textens betydelse. Låten nedan kan, kanske, betyda mycket.





You could be my unintended
Choice to live my life extended
You could be the one Ill always love
You could be the one who listens to my deepest inquisitions
You could be the one Ill always love

Ill be there as soon as I can
But Im busy mending broken pieces of the life I had before

First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
She could never be as good as you
You could be my unintended
Choice to live my life extended
You should be the one Ill always love

Ill be there as soon as I can
But Im busy mending broken pieces of the life I had before

Ill be there as soon as I can
But Im busy mending broken pieces of the life I had before

Before you

Kommentarer
Postat av: Hasse Vinterdäck

Emil berättade inte om alla andra roliga ord och uttryck som kläcktes under P&L?

2009-06-30 @ 10:24:27
Postat av: e*

Jo, jag hörde bla hasse vinterdäck, litet kuk osv osv.

2009-06-30 @ 10:31:58
URL: http://eriblo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0