Tvådagars fest med nattliga nöjen

fredag morgon åkte hela familjen, utom bror, ner till Kristinehamn för att fira min kusin Anna som tog studenten. Oturligt nog regnade det rejält när utsparken från skolan var, så det var många blöta, men glada, och förvirrade studenter som försökte hitta sin familj bland ett hav med paraplyer. Flaket som de åkte hade som tur var tak och något naturarna hade fixat riktigt bra var ljudanläggningen som dunkade rejält. Inte behövde de sjunga inte..
Sen blev det fest och runt 12-tiden drog jag och Lisa ner mot stan och gick in på ett ställe som hette mastis. Inte allt flr mycket folk ute en fredag, vilket egentligen kändes skönt för vi tre tjejer (äldre kusin Lisa och hennes vän Pernilla) röjde som fan! Bestämde mig för att inte strunta i sista dansen så jag slet tag i en student som ställde upp som danspartner.

Dagen efter, lördag, var det dags för Annas bal - ja jag vet, det är en jäkligt dum tradition att ha den dagen efter studenten! Måste va nån glädjedödande lärare som kom på det för att slippa allt för fulla studenter eller nått.. Men Anna var hur snygg som helst. Hon hade en rosa klänning och hennes frisyr var en mix mellan artisten Pinks hår och rockabilly stil.
I Kristinehamn har de så att de rullar upp en röd matta framför stadshotellet där själva balen är. Så det är avspärrat och alla för trängas på sidorna. Men en och en annan hystierisk morsa smiter fram när hennes son/dotter kommer med åket. Jag fick ansvaret för kameran så jag var lika fräck... om inte mer.. jag hoppade över stängslet, ställde mig rakt på mattan och knäppte för fullt. Sprang ut framför bilen också.. men skit samma, hon går ju bara på bal en gång i livet.

Vi som inte behövde/fick klä upp oss i långklänning och smoking drog hem, samla lite folk, grillade och drog ut på krogen. Där stötte jag på välkända ansikten från förr och dansa hela natten. Ända hem till kusinerna igen där vi hade efterfest med ca 20 personer + 2 gubbar, varav en var en trubadur. Vi satt och sjöng och skrattade ända till kl halv 7 på morgonen! Grymt kul var det och väldigt mysigt sällskap.

Sov 2 timmar, sen tog jag bussen till Mariestad där jag är nu och käkar indisk mat och umgås med småkusinerna och mormor, morfar och gammelfarmor. Idag var vi på en bondgård..bilder kommer sen från hela kalaset. Snart ska jag promenera med grannpojken som jag nyss träffa




Lite bilder som utlovades förra gången
- Presentation av Blå lagunen
- Familjen utanför entrén till lagunen
- Välförtjänat dopp  efter lång bergsvandring i en bäck som höll ca 37 grader - gött
- Rumptortyr på fyra ben
- Varmkälla, fast med lera - flashbacks från Roskilde några grader varmare
- En helt vanlig, och accepterad, parkering på Island
- Mjukporr var väldigt vanligt där...
- En mindre geysir (ca 15m) en så kallad stroppukkur.


Kommentarer
Postat av: luxan

haha det gick bra :D när ska du ha fest då?

2009-06-16 @ 13:53:04
URL: http://sandvikensaints.blogg.se/
Postat av: luxan

förfest i gävle är aldrig en omöjlighet! det vet du erika:)

2009-06-16 @ 22:44:12
URL: http://sandvikensaints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0